Principal
Grupo de investigación BISITE
  • English
  • Spanish
Universidad de Salamanca
  • ¿Quiénes somos?
  • Grupo
    • Equipo
    • Laboratorios
    • Blog
  • I+D+i
    • Líneas de investigación
    • Proyectos
      • Internacionales
      • Nacionales
      • Regionales
      • Empresas
      • Innovación docente
      • Redes temáticas
    • Publicaciones
      • Revistas
      • Libros
      • Capítulos en libro
      • Congresos
    • Transferencia
      • Plataformas
      • Socios tecnológicos
  • Formación
    • Cursos
    • Másteres
      • Máster en Animación Digital
      • Máster en Blockchain y Smart Contracts
      • Máster en Desarrollo de Aplicaciones Móviles Multiplataforma
      • Máster en Desarrollo de Sistemas de Social Media
      • Máster en Dirección de Sistemas de Información
      • Máster en Fintech
      • Máster en Inteligencia Digital
      • Máster en Internet de las Cosas
      • Máster en Seguridad en Internet
      • Máster en Smart Cities & Intelligent Buildings
      • Máster en Tecnologías a la Industria 4.0 basadas en IIoT y Data Science
      • Máster en Transferencia de Conocimiento y Gestión de la I+D+i
      • Máster en Transformación Digital
      • Máster en tecnologías aplicadas al Diseño e Impresión 3D
    • Campus-bisite
  • Congresos
  • BISITE
  • Investigación
  • Publicaciones

Collaborative learning via social computing

  • Líneas de investigación
  • Proyectos
    • Internacionales
    • Nacionales
    • Regionales
    • Empresas
    • Innovación docente
    • Redes temáticas
  • Publicaciones
    • Revistas
    • Libros
    • Capítulos de libro
    • Congresos
  • Propiedades Intelectuales
Título:
Collaborative learning via social computing.
Autores: 
Alonso Rincón, Ricardo S.; Prieto Tejedor, Javier; García García, Óscar; Corchado Rodríguez, Juan M.
Revista:
Frontiers of Information Technology & Electronic Engineering. Zhejiang University.

ISSN: 
2095-9184 (print); 2095-9230 (online)
DOI
 10.1631/FITEE.1700840

BibTex

@article { article,
title = {Collaborative learning via social computing},
author = {Alonso Rincón, Ricardo S.; Prieto Tejedor, Javier; García García, Óscar; Corchado Rodríguez, Juan M.},
journal = {Frontiers of Information Technology & Electronic Engineering},
publisher = {Zhejiang University},
}

XML

<article key='journals/Frontiers/Alonso/' >
<author> Alonso Rincón</author>
<author> Ricardo S.; Prieto Tejedor</author>
<author> Javier; García García</author>
<author> Óscar; Corchado Rodríguez</author>
<author> Juan M.</author>
<title> Collaborative learning via social computing</title>
<journal> Frontiers of Information Technology & Electronic Engineering</journal>
<ee> 10.1631/FITEE.1700840</ee>
</article>
Indicios de calidad:
JCR(2017): 0.910
COMPUTER SCIENCE, INFORMATION SYSTEMS: 121/148 (Q4) COMPUTER SCIENCE, SOFTWARE ENGINEERING: 79/104 (Q4) ENGINEERING, ELECTRICAL & ELECTRONIC: 207/260 (Q4)

Educational innovation is a field that has been greatly enriched by using technology in its processes, resulting in a learning model where information comes from numerous sources and collaboration takes place among multiple students. One attractive challenge within educational innovation is the design of collaborative learning activities from the social computing point of view, where collaboration is not limited to student-to-student relationships, but includes student-to-machine interactions. At the same time, there is a great lack of tools that give support to the whole learning process and are not restricted to specific aspects of the educational task. In this paper, we present and evaluate CAFCLA (Context-Aware Framework for collaborative learning Applications) as a solution to these problems. CAFCLA is a flexible framework that covers the entire process of developing collaborative learning activities, taking advantage of contextual information and social interactions. Its application in the experimental case study of a collaborative WebQuest within a museum has shown that, among other benefits, the use of social computing improves the learning process, fosters collaboration, enhances relationships and increases engagement.

Síguenos

Grupo de investigación BISITE newsletter

Stay informed on our latest news!

>Tweets de @bisite_usal.

Contacto

  • Edificio Multiusos I+D+I:
    Calle Espejo s/n, 37007, Salamanca, España

     

  • Teléfono: (+34) 923 294 400
  • Fax: (+34) 923 294 514
  • Email: bisite@usal.es

Bisite Research Group

© Copyright 2019 by Bisite Research Group

  • Contacto
  • Sitemap
  • Identidad gráfica
Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. OK | Más información