Principal
Grupo de investigación BISITE
  • EN EN
  • ES ES
Universidad de Salamanca
  • ¿Quiénes somos?
  • Grupo
    • Equipo
    • Laboratorios
    • Blog
  • I+D+i
    • Líneas de investigación
    • Proyectos
      • Internacionales
      • Nacionales
      • Regionales
      • Empresas
      • Innovación docente
      • Redes temáticas
    • Publicaciones
      • Revistas
      • Libros
      • Capítulos en libro
      • Congresos
    • Transferencia
      • Plataformas
      • Socios tecnológicos
  • Formación
    • Másteres
      • Máster en Animación Digital
      • Máster en Blockchain y Smart Contracts
      • Máster en Internet de las Cosas
      • Máster en Seguridad en Internet
      • Máster en Smart Cities & Intelligent Buildings
      • Máster en Tecnologías aplicadas al Diseño e Impresión 3D
      • Máster en Transformación Digital
      • Recursos TIC en el proceso de Enseñanza-Aprendizaje
    • Expertos
      • Experto en Animación Digital
      • Experto en Blockchain y Smart Contracts
      • Experto en Internet de las Cosas
      • Experto en Seguridad en Internet
      • Experto en Smart Cities & Intelligent Buildings
      • Experto en Tecnologías aplicadas al Diseño e Impresión 3D
      • Experto en Transformación Digital
      • Experto en Gestión Laboral
      • Experto en Pericia Documental
    • Cursos
    • MOOCs e4YOU
    • Campus-BISITE
  • Congresos
  • BISITE
  • Investigación
  • Publicaciones

Collaborative learning via social computing

  • Líneas de investigación
  • Proyectos
    • Internacionales
    • Nacionales
    • Regionales
    • Empresas
    • Innovación docente
    • Redes temáticas
  • Publicaciones
    • Revistas
    • Libros
    • Capítulos de libro
    • Congresos
  • Propiedades Intelectuales
Título:
Collaborative learning via social computing.
Autores: 
Alonso Rincón, Ricardo S.; Prieto Tejedor, Javier; García García, Óscar; Corchado Rodríguez, Juan M.
Revista:
Frontiers of Information Technology & Electronic Engineering. Zhejiang University.

ISSN: 
2095-9184 (print); 2095-9230 (online)
DOI
 10.1631/FITEE.1700840

BibTex

@article { article,
title = {Collaborative learning via social computing},
author = {Alonso Rincón, Ricardo S.; Prieto Tejedor, Javier; García García, Óscar; Corchado Rodríguez, Juan M.},
journal = {Frontiers of Information Technology & Electronic Engineering},
publisher = {Zhejiang University},
}

XML

<article key='journals/Frontiers/Alonso/' >
<author> Alonso Rincón</author>
<author> Ricardo S.; Prieto Tejedor</author>
<author> Javier; García García</author>
<author> Óscar; Corchado Rodríguez</author>
<author> Juan M.</author>
<title> Collaborative learning via social computing</title>
<journal> Frontiers of Information Technology & Electronic Engineering</journal>
<ee> 10.1631/FITEE.1700840</ee>
</article>
Indicios de calidad:
JCR(2017): 0.910
COMPUTER SCIENCE, INFORMATION SYSTEMS: 121/148 (Q4) COMPUTER SCIENCE, SOFTWARE ENGINEERING: 79/104 (Q4) ENGINEERING, ELECTRICAL & ELECTRONIC: 207/260 (Q4)

Educational innovation is a field that has been greatly enriched by using technology in its processes, resulting in a learning model where information comes from numerous sources and collaboration takes place among multiple students. One attractive challenge within educational innovation is the design of collaborative learning activities from the social computing point of view, where collaboration is not limited to student-to-student relationships, but includes student-to-machine interactions. At the same time, there is a great lack of tools that give support to the whole learning process and are not restricted to specific aspects of the educational task. In this paper, we present and evaluate CAFCLA (Context-Aware Framework for collaborative learning Applications) as a solution to these problems. CAFCLA is a flexible framework that covers the entire process of developing collaborative learning activities, taking advantage of contextual information and social interactions. Its application in the experimental case study of a collaborative WebQuest within a museum has shown that, among other benefits, the use of social computing improves the learning process, fosters collaboration, enhances relationships and increases engagement.

Síguenos


Enlaces de interés

Contacto

  • Edificio Multiusos I+D+i:
    Calle Espejo s/n, 37007, Salamanca, España

     

  • Teléfono: (+34) 923 294 400 ext. 1525
  • Fax: (+34) 923 294 514
  • Email: bisite@usal.es

Bisite Research Group

2023 | Grupo de investigación BISITE

  • Sitemap
  • Identidad gráfica
Para continuar usando este sitio web, debe aceptar nuestras políticas.
Acepto las políticas del sitio y los términos de uso
Ver políticas